خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام قالب صحیفه
خانه / دسته‌بندی نشده / سیستم ها و مدیریت پرستاری

سیستم ها و مدیریت پرستاری

تاریخچه

استفاده از سیستم اطلاعات پرستاری جدید نیست بلکه دارای سابقه طولانی می باشد. در قرن نوزدهم فلورانس نایتینگل از پرستاران خواست تا مشاهدات خود را از بیماران مستند کنند. به نظر او چنین مستنداتی باعث مراقبت مناسب از بیماران می شد(Florence Nightingale).

از سال ۱۹۸۴ انفورماتیک پرستاری بعنوان یک تخصص در پرستاری به رسمیت شناخته شد. آیا مطالعات و پژوهش هایی که طی سال ها در این زمینه منتشر شده اند  مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرند؟ پرستاران ما تاکنون دوره های آموزشی در زمینه کار با سیستم ها، مفاهیم بنیادی فناوری اطلاعات و کاربرد ابزارهای انفورماتیک دریافت کرده اند؟ 

اگر شما و همکارانتان بعنوان تیم پرستاری در محیط کار با ابزارهای انفورماتیک و تکنولوژی مشکل دارید، علت ها را بررسی کنید.  مشکل در تنظیم شرح وظایف است؟ مشکل در انگیزه افراد است؟ مشکل در مدیریت و رهبری است؟ و یا بار کاری پرستاری طاقت فرسا؟ آیا پرستاران از این توزیع فعالیت ها با کامپیوتر ها رضایت دارند؟ آیا  سیستم ها مبتنی بر نیاز و اهداف کاری پرستاری طراحی شده اند؟ آیا بیماران از مراقبتی با این مدل دریافت می کنند احساس رضایت دارند؟

در زندگی، زمانی که ما از مطالب گذشته برای بعدها درس نگیریم؛ نیاموزیم و به نکته ها توجه نکنیم؛ محکوم به تکرار گذشته خواهیم بود.

Alaei S, Valinejadi A, Zarein S, Salar J. Information Technology (IT) in Hospitals’ Nursing Management: Mixed Method Study. INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTER SCIENCE AND NETWORK SECURITY. 2018 Jan 30;18(1):183-9.

labelband_header3.jpg

درباره ی دکتر آسیه درویش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.